minä ja terveellinen elämä, mahdotonta?


Mä oon aina, siis AINA halunnut laihduttaa ja olla hyvässä kunnossa, olen monta kertaa aloittanut sen projektin ja aina se on johonkin tyssännyt. Ongelma mulla on pääsääntöisesti se että olen heikko, en siis yksin pysty sitä tekemään ja aika nopeesti se karkkipussi löytyy vierestä. Olenkin tässä hokenut että olen aina ollut karkkirotta mutta muut herkut ei ole ongelma. 
Raskaana ollessani sanoin että kun olen synnyttänyt niin alkaa se projekti minkä olen kauan sitten aloittanut ja jonka aion saada loppuun. Poika syntyi 7 viikkoa sitten ja maanantaina kävin jälkitarkastuksessa. Kaikki kunnossa kropassa ja yritin varovaisesti kysyä mahdollisen treenin aloittamista ja vastaus oli EHDOTTOMASTI EI ! Ei siis mitään fyysistä toimintaa 4-6 kuukauteen koska kropan täytyy antaa kunnolla palautua synnytyksestä.. no mitä helvettiä, sen kerran kun oikeesti oon jo valmis juoksemaan ja hankkimaan sen salikortin niin EI ? Ainut mitä saan tehdä tässsä seuraavat 4 kuukautta on kävellä ja kävellä ja kävellä.. no mehän kävellään. Latasin puhelimeeni sports tracker sovelluksen josta siis nään kuinka pitkän matkan olen kulkenut, se auttaa vähä tsemppaamaan kun näkee kuljetut kilometrit, toki se näyttää myös ajan kuinka kauan siinä on kestänyt, mutta sitä en aio seurailla ennenkun olen tarpeeksi liikkunut, ajan katsominen nostaa sitte sitä tavotetta jossain vaiheessa. 



Tänään käytiin illalla kiertämässä vaskiluodon pururata ja kilometrejä tuli kaikenkaikkiaan 4 km, jollekkin varmasti vähäistä mutta mulle iso juttu.







Mukana matkassa myös he ja pienten teknisten vaikeuksien jälkeen matka meni hyvin, jos siis joku miettii kuinka saatiin kuluettua noin paljon aikaa pieneen matkaan. 

Ruokavalio muuttui myös kertaheitolla, siitä en nyt jakele mitään kuvia mutta terveellistä kuitenkin, ja tärkeä ohje mulle oli se että sen syömisen täytyy olla säännöllistä, siis 3 tunnin välein syödä, se ei oo multa koskaan onnistunut mutta nyt on sekin asia korjattava. 
Netistä aloin myös lukea paljon neuvoja  ja ohjeita, se mihin kiinnitin huomion oli vihreä tee, joka on siis terveellistä. ja kuinka se vaikuttaa myös makeannälkään, no olihan sellanen haettava. Tosin löysin vähän "paremman" teen.



Tää on super vihreä ja detox tee, eli puhdistava. Netistä luin lisää ja on kehuttu tuote, toki tuloksia saa vasta kun on hetken käyttänyt, aion siis saada rutiinin että joka ilta kupillinen. En oo koskaan mikään teen ystävä ollut ja ajattelin että tääkin on varmasti ihan täyttä kuraa koska on terveellinen, mutta niin vaan meni kaikki alas ja hyvää se oli.

Kirjastossa piti heti käydä myös lainaamassa pari kirjaa että saisi jotain tietoa pohjalle tässä ennenku pääsee treenaamaan, ja tuota Jutan kirjaa olen jo mielenkiinnolla lukenut, selkeää ja järkevää tekstiä tälläselle joka ei treenaamisesta ja terveellisestä ruokavaliosta ja proteiineistä yms mitään tiedä. 





Kun ekan kerran kävin neuvolassa odotusaikana, siis about viikolla 8 niin mun lähtöpaino oli 77.5 kg ja näitä ihania kiloja koko raskauden aikana tuli 10.3kg joista kaikki hävis kuukaudessa ja ylimääräistäkin. 
Nyt jälkitarkastuksessa paino oli 73.0 kg joten sekin tsemppaaa tähän touhuun. 
Niin ja sitte tämä kohuttu alkoholi. Ihmiset jotka mut tuntevat tietävät että tykkään käydä välillä ulkona, ja mulle se rentoutuminen ilman lapsia on ollut sielä baarissa käymistä, ja vaikkakin se väsytti mutta jaksoin enemmän lapsien kanssa kun oli päässyt kotoota pois. No nyt tämän prinssin syntymän jälkeen olen toki käynyt ulkona ja terassilla muutaman kerran mutta tiedän ettei se tule jatkumaan. Tämä elämäntapa remontti tulee viemään sen alkoholin pois, ei toki kokonaan mutta pitkäksi aikaa.  
tällä kertaa mä oon motivoitunut ja tosissani tässä hommassa, ja siks kirjotan tänne blogiin siitä että muut ja itse näkee muutoksen. 


Syitä tähän elämäntapa remonttiin on myös mun masennus, joka todettiin yli 10 vuotta sitten, vaikka sen kanssa taistellaan välillä enemmän ja välillä vähemmän niin se on kurissa ja olen kuullut ja lukenut paljon siiitä kuinka terveellinen ruokavalio helpottaa masennuksen oireita, ja tottahan se on mutta olen ollut niin heikko alottaakseni uuden terveellisen elämän.
 Nyt ikää on kuitenkin jo sen verran että nyt on aika, vaikka sanotaan ettei terveellisen elämän aloittaminen katso ikää. 

Nyt siis vain keskitytään kävelemiseen ja terveelliseen ruokavalioon seuraavat 2-4 kuukautta ennenkun saan virallisesti aloittaa fyysisen treenaamisen. 



Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Veeti ja apuvälineet

kortisoni impulssi hoito

Erityislapsen äidin arki